Jump to content

Regler for spillkonkurransene

Av: Joakim Espevik
Publisert: 11. mars 2008 23:06

Her er reglene til alle game-compoene.

Command and Conquer 3: Tiberium Wars

Turneringen

  • Spillversjon: Command and Conquer 3: Tiberium Wars v.1.09
  • 1v1
  • Double elimination
  • Alle kamper skal spilles som bo1 til det bare er 8 spillere igjen. Når 8 spillere er igjen, vil alle kamper bli spilt som bo3.
  • "Looser bracket" starter i runde 3, hvilket betyr at spillere som tapte i runde 1 og 2 er ute av turneringen. Om du taper i runde 3, eller en av de senere rundene, vil du bli flyttet til "looser bracket".
  • Alle kamper i "loser bracket" vil bli spilt som bo3.
  • Vinneren av kampene blir bestemt på følgende måter: 1. Motstanderen gir opp, eller 2. Motstanderens base er totalt ødelagt. Vinneren må rapportere kampen på partyticket.net innen 15 minutter etter at kampen er ferdigspilt. Taperen må også gå på partyticket.net å godta kampresultatet.
  • Ved å godta resultatet postet på partyticket.net, sier den tapende spilleren fra seg rettighetene til å klage på kampen.

Generelle regler

  • Før man deltar i turneringen må spilleren lese og forstå reglene. Endringer i reglene vil bli annonsert på gathering.org.
  • Spillerene kan selv velge rasen han eller hun ønsker. Velge random er også tillatt.
  • Hver enkelt spiller må lagre "replays" etter hver kamp. Dette på grunn av potensielle situasjoner mellom spillerene, eller andre problem for den saks skyld.
  • Spillere er pålagt å møte i "Tournament 1" lobbyen minst 10 minutter før kampstart. Å spille via LAN eller Hamachi er tillatt om begge spillerene ønsker det.
  • Om en spiller ikke møter opp til kampen (10 minutt etter kampen skulle startet), vil motstanderen vinne på "walkover".

Spillinnstillinger

  • Game speed: Maximum
  • Initial resources: 10,000
  • Broadcast: Off
  • Add random crates: Off

Maps

  • Tournament Arena
  • Tournament Rift
  • Small town USA
  • Pipeline Problems

Alle bo1 spill skal spilles på Tournament Arena. BO3-spill skal starte med Tournament Arena og deretter skal spilleren som taper en omgang få velge.

Frakobling og misbruk

  • All bruk av juks(maphack osv.), frakobling med vilje eller dårlig oppførsel, kan resultere i diskvalifikasjon.
  • Utnytting av spillets system foruten det som er nevnt i reglene, er tillatt.
  • Frakobling eller "desync" som oppstår innen 3 minutter fra kampstart, vil resultere i omkamp (om en av spillerene mener han klart hadde vunnet kampen, kan replayet bli gitt til en admin, som da vil sjekke om kampen trenger en omstart eller ikke.)
  • Om en frakobling skjer 3 minutter eller senere fra kampens start, kan spillere bli enige om å spille kampen på nytt, eller la en admin bestemme vinneren. Om det skulle bli vanskelig å bestemme vinneren ut i fra replayet, må kampen bli spilt på nytt.
  • Om en admin finner oppførselen til en spiller upassende eller et annet problem oppstår, kan det føre til konsekvenser, som for eksempel diskvalifikasjon, selv om det ikke skulle være nevnt i reglene.

Reglene er skrevet av: Simen Li Løkaas (Metalon) og Daniel Laberg (Zeo).

Warcraft 3: The Frozen Throne

Turneringen

  • Spillversjon: Warcraft 3: The frozen throne v.1.21b
  • 1v1
  • Double elimination
  • Alle kamper skal spilles som bo1 til det bare er 8 spillere igjen. Når 8 spillere er igjen, vil alle kamper bli spilt som bo3.
  • "Looser bracket" starter i runde 3, hvilket betyr at spillere som tapte i runde 1 og 2 er ute av turneringen. Om du taper i runde 3, eller en av de senere rundene, vil du bli flyttet til "looser bracket".
  • Alle kamper i “loser bracket” vil bli spilt som bo3.
  • Vinneren av kampene blir bestemt på følgende måter: 1. Motstanderen gir opp, eller 2. Motstanderens base er totalødelagt. Vinneren må rapportere kampen på partyticket.net innen 15 minutter etter at kampen er ferdigspilt. Taperen må også gå på partyticket.net å godta kampresultatet.
  • Ved å godta resultatet postet på partyticket.net, sier den tapende spilleren fra seg rettighetene til å klage på kampen.

Generelle regler

  • Før man deltar i turneringen må spilleren lese og forstå reglene. Endringer i reglene vil bli annonsert på gathering.org.
  • Spillerene kan selv velge rasen han eller hun ønsker. Velge "random" og "Late pick" er også tillatt.
  • Hver enkelt spiller må lagre “replays” etter hver kamp. Dette på grunn av potensielle situasjoner mellom spillerene, eller andre problem for den saks skyld.
  • Spillerene er pålagt å være klar minst 10 minutt før kampstart. Å spille via LAN eller Hamachi, eller den nyeste versjonen av GG Client, er tillatt om begge spillerene ønsker det.
  • Om en spiller ikke møter opp til kampen (10 minutt etter kampen skulle startet), vil motstanderen vinne på ”walkover”.

Spillinnstillinger

  • Gamespeed: Fastest
  • Lock Teams: Yes
  • Teams Together: No
  • Full shared unit control: No
  • Random races: No
  • Random hero: No
  • Observers: Full Observers
  • Visibility: Default

Maps

  • Terenas Stand
  • Twisted Meadow
  • Turtle Rock
  • Echo Isle
  • Gnoll Wood

  • Spilleren seeded høyest begynner med å eliminere et kart, etterfulgt av at den andre spilleren eliminerer et annet kart. Når dette er gjort står det 3 kart igjen, dette er kartene som skal spilles i den aktuelle BO3en. Spilleren seeded høyest skal så eliminere et av de 3 gjenstående kartene, etterfulgt av at den andre spilleren eliminerer et annet. Dette gir oss 1 kart som skal spilles den første runden av BO3en.
  • Spilleren som tapte den første kampen skal velge det neste kartet, hvilket betyr at han kan velge mellom 2 kart.
  • Det samme kartet kan ikke spilles to ganger under en BO3 kamp.

Frakobling og juksing/misbruk

  • All bruk av juks(maphack osv.), frakobling med vilje eller dårlig oppførsel, kan resultere i diskvalifikasjon.
  • Utnytting av spillets system foruten det som er nevnt i reglene, er tillatt.
  • Frakobling som forekommer innen 3 minutter fra kampstart, vil resultere i omkamp.
  • Om en frakobling skjer 3 minutter eller senere fra kampens start, kan spillerene bli enige om å spille kampen på nytt, eller la en admin bestemme vinneren. Om det skulle bli vanskelig å bestemme vinneren ut i fra replayet, må kampen bli spilt på nytt.
  • Om en admin finner oppførselen til en spiller upassende eller et annet problem oppstår, kan det føre til konsekvenser, som for eksempel diskvalifikasjon, selv om det ikke skulle være nevnt i reglene.

Reglene er skrevet av: Simen Li Løkaas (Metalon) og Daniel Laberg (Zeo).



Counter-Strike: Source

1.0 Generell info

1.1 Oversikt over turneringen

  • Spillversjon:: Counter-Strike: Source – Nyeste versjon fra Steam. Ingen andre versjoner vil bli godtatt!
  • Server IP: Vil bli opplyst av Gamecrew på #tg.css
  • Spillere: 5 vs. 5
  • Baner: 1 (Det kommer til å spilles to baner i finalen)
  • Runder per bane: 30
  • Seier: Det første laget som har vunnet 16 runder har vunnet matchen (Dette gjelder ikke i finalen)
  • Sidebytte etter 15 runder (mr15).
  • Tid per runde: 1:45 minutter
  • Spillestil: Single Elimination vil bli brukt under hele turneringen.

1.2 Administratorer

  • CS: Source admin er Jonhoo, og i utgangspunktet skal alle spørsmål gå vi han. Spørsmål kan allikevel også bli stilt til Jan-Richard Bjerkås (Event:Game Chief). Vi er også tilgjengelige på IRC i #tg.game @Quakenet.

2.0 Deltaktere

2.1 Påmelding

  • Alle påmeldinger skal bli gjort online gjennom partyticket.net
  • Fem spillere må være registrert i samme lag for å kunne melde seg på turneringen

2.2 Teams and Participants

  • Når alle spillerene er meldt på vil de være de eneste spillerene som får delta i enhver match. Hver spiller kan kun delta på ett lag. En klan kan ha med mer enn ett lag, men spillere kan ikke forflyttes på tvers av disse. Ved å registrere deg og delta i The Gathering turneringen forplikter du deg til å følge dette dokumentet.

3.0 Turneringsoppsett

3.1 Kamper

  • Kun de (demolition) maps vil bli spilt gjennom CS:S compoen. Mapsene vil bli plukket fra følgende liste:
  • de_nuke
  • de_inferno
  • de_cbble
  • de_train
  • de_dust2

3.2 MR Regler

  • Hele compoen vil bruke MR15 regler med en rundetid på 1.45 bortsett fra i finalen. Det er ingen tidsbegrensning på matchen. Begge lagene vil spille én map, 15 runder som T og 15 runder som CT. Matchen vil bli vunnet av det første laget som får 16 runder. En knivrunde eller enighet mellom lagene bestemmer hvilket lag som skal begynne på hvilken side.

3.3 Uavgjort

  • Kamper som ender uavgjort (15 - 15) vil avgjøres med MR3 spillregler. Det første laget som når 4 seiere vinner. Start money under MR3 skal settes til $800. En knivrunde eller enighet mellom lagene bestemmer hvilket lag som skal begynne på hvilken side.

3.4 Finaler

Finalene vil bli spilt i spillområdet ved Event:Game inne i skipet. Deltakerene har kun lov til å medbringe sin egen mus, musematte, headset og tastatur. Dersom man ønsker å bruke voice-com av noe slag må et headset med mic taes med (Standard minijacktilkobling). Ingen ytterligere modifikasjon av spillmaskinene er tillatt, og vil bli sett på som juks.

Under finale vil to MR15 spill bli spilt på to forskjellige baner. Med andre ord vil lagene først spille 30 runder på en bane med sidebytte etter 15 runder, og deretter vil det spilles inntil ett av lagene har 31 round wins sammenlagt på en annen bane. Det laget som først når 31 wins har vunnet årets CounterStrike Source compo på TG!

Skulle det oppstå en uavgjort vil standard regler gjelde.

4.0 Servere

4.1 Serverinnstillinger

  • Se bunnen av dette dokumentet

4.2 Spectators & SourceTV

  • Ingen tilskuere vil være tillatt i noen av spillene annet enn game admin. SourceTV kommer til å kjøre gjennom hele compoen, men den vil ikke være offentlig tilgjengelig bortsett fra i finalen. Vi kan ikke garantere å ha ha demoer av matchene tilgjengelige under The Gathering, men de vil være tilgjengelige ved forespørsel rundt en uke etter eventet
.

4.3 Passord

  • Alle composerverene vil være passorbeskyttet. IPer og passord vil bli utgitt av Event:Game i IRC-kanalen #tg.css på Quakenet. Det vil også være tilgjengelig i Event:Game standen ved direkte forespørsel.

5.0 Kampregler – Generelt

5.1 Kampstart

  • Hvis ett eller begge lagene mangler spillere vil de har 10 minutter på å få disse tilbake i spill etter ordinær matchtid. Dersom ikke alle spillerene er tilbake innen 10 minutter vil det laget med flest spillere in-game vinne. Skulle begge lagene ha like mange spillere in-game etter 10 minutter vil matchen forsette som vanlig og de utstående spillerene vil kunne joine når de kommer. Matchen vil bli fortsatt som vanlig selv om ett eller begge lagene får alle spillerene sin in-game før matchen er ferdig.
    • Alle spillerene på et lag må ha samme clan-prefix, altså same klanmerke, slik at vi kan se forskjell på lagene. Dette betyr at dersom klannavnet er TCP så skal ALLE medlemmene ha samme prefix. (Les: Ikke [TCP], -TCP-, ]TcP[ etc. Dere må velge ÉN!) De eneste aksepterte grunnene til fravær fra en match er som følger:
      • Nettverksfeil
      • Serverfeil
      • Strømfeil

    5.2 Serverkrasj

    • Skulle serveren krasje under et spill før den 5. runden vil hele matchen bli startet fra starten av. Dersom krasjet skjer senere enn dette vil serveren bli restarted og poengsummene vil bli behold. mp_startmoney vil så bli satt til 4500.

    5.3 Pauser og frakoblinger

    • Dersom en eller flere spillere faller ut under spillet må spillet bli pauset. Laget har så 5 minutter på å få spillerene tilbake i spillet. Dersom spillerene ikke er tilbake innen 5 minutter kan det andre laget kreve seier. Kun én pause er tillatt per lag per match. Pausen skal taes ved slutten av en runde eller under freezetime.

    5.8 Taleprogrammer

    • En Ventriloserver vil være tilgjengelig under matchene hvor det vil være både åpne og låste rom. De låste rommene vil bli gjort tilgjengelige kun for lagene som spiller matcher i turneringen.

    .9 Demoer og skjermbilder

    • En full demo av matchen vil bli tatt av serveren ved hjelp av SourceTV. In-eye demoer er derfor ikke nødvendige.

    6.0 Regler under spilling

    6.1 Juks

    • Enhver form for juks er forbudt. Dersom noen form for juks blir oppdaget skal dette meldes fra om til gamecrew umiddelbart. Med dette menes at spillet skal bli pauset og at game admin skal bli kontaktet før spillet går videre. Dersom du mistenker juks så må du ta en in-eye demo som viser hvorfor du mener det andre laget jukser.
    • Det er helt opp til hvert enkelt team å ta ved mistanke om juks ettersom det ikke vil være en admin tilstede under enhver match. Dersom juks blir oppdaget av admin vil laget som blir dømt diskvalifisert fra hele compoen. Dette gjelder også dersom et lag forstyrrer et annet på noen måte mens de spiller eller under forberedelse til kamper. Forberedelse innebærer, men er ikke begrenset til: Søvn, øving, testmatcher og planlegging.

    6.2 Map Exploits

    • Det er ikke tillatt å bruke noen form for bugs i noen baner for å skaffe seg en fordel under noen omstendigheter. Skulle en slik ulovlig bruk av exploits skje ved et uhell (noe som vil avgjøres av gamecrew) vil opptil 5 runder bli gitt til det andre laget. Dersom mindre enn 5 runder gjenstår til sidebytte/slutt av matchen vil laget tape de gjenstående rundene til sidebytte/endgame.
    • “Bunny jumping” er tillatt med maks tre deltakere. Det vil si to spillere som hjelper en tredje. Vær sikker på at du forstår hva exploit betyr. Skulle du være i tvil så kontakt Event:Game crew.

    7.0 Annet

    7.1 Resultatmelding

    • Resultatet av enhver match skal rapporteres av vinneren umiddelbart på partyticket.net, og taperlaget må godkjenne dette resultatet umiddelbart etterpå på partyticket.net. Dersom det tapende laget ikke har godkjent resultatet innen 15 minutter etter slutten av kampen, vennligst kontakt en representatnt for Event:Game.

    7.2 Klager og annen kontakt

    • Dersom det er noe uklart ved disse reglene er det spillerens ansvar å kontakte gamecrew og få avklart usikkerheten så fort som mulig. Spilladministratorer er tilgjengelig ved Event:Game når som helst mens kampene blir holdt. Vi er også tilgjengelige på Ventrilo og på IRC #tg.game @ Quakenet. Du kan også nå oss på mail: tg08event-game at gathering dot org

    7.3. Ved kontakt

    • Når du kontakter Event:Game eller en representant for et annet lag må det registrerte brukernavnet ditt, samt navnet på ditt lag oppgis. Dersom det gjelder en kamp bør også kampnummeret oppgis.

    7.4 åpningsrundene

      li> åpningsrundene vil bli spilt ved spillerens egen PC under The Gathering. Serverene vil bli satt opp av Event:Game, og IP og password til serverene vil bli gitt ut på #tg.css til laglederene rundt en time før kampen beginner. Denne informasjonen kan også skaffes hos Event:Game. All annen info vil også bli gitt på #tg.css!

    Oppsummering:

    • Registrer deg i tide
    • Sørg for å ha laget ditt klart senest 10 minutter før kampstart så vi unngår forsinkelser
    • Vær sikker på at du forstår disse reglene fullt og helt.
    • Enhver form for juks vil føre til utestengelse fra compoen og at navnet på klanen vil bli vist som juksere på The Gatherings nettsider.
    • Når kampene kjører KAN gamecrew overse at alt går som det skal og at reglene blir fulgt.
    • GLHF!
    • Disse reglene kan endres når som helst og uten forvarsel av gamecrew. I alle saker der det er tvist om reglene har game admin (Jonhoo) det avgjørende ordet. Alle endringer og oppdateringer av reglene vil bli utgitt på www.gathering.org og i #tg.game @ Quakenet. Alle deltakere forventes å skjønne og følge disse reglene; det å ikke kjenne til dem er ikke en unnskylding for å ikke følge dem. Alle deltakere i ”The Gathering CS:S Compo 2008” skal ha lest disse reglene, og vil være underlagt dem uansett hvorvidt de har lest dem eller ikke. Ved å delta i compoen erklærer du at du har lest og forstått disse reglene, og at du vil følge dem under hele turneringen.

    Serverinnstillinger

    • rcon_password "given_to_cl"
    • hostname "The Gathering 2008 Official CS:S Server"
    • sv_password "given_to_cl"
    • log on
    • sv_lan 1
    • sv_unlag 1
    • sv_airaccelerate 10
    • sv_allowdownload 0
    • sv_allowupload 0
    • sv_cheats 0
    • sv_maxrate 25000
    • sv_maxspeed 320
    • sv_maxupdaterate 120
    • sv_minrate 20000
    • sv_minupdaterate 80
    • sv_pausable 1
    • sv_alltalk 0
    • sv_aim 0
    • sv_airmove 1
    • mp_autokick 0
    • mp_autocrosshair 0
    • mp_autoteambalance 0
    • mp_allowspectators 0
    • mp_buytime .25
    • mp_consistency 1
    • mp_c4timer 35
    • mp_fadetoblack 1
    • mp_falldamage 0
    • mp_flashlight 1
    • mp_forcecamera 1
    • mp_friendlyfire 1
    • mp_freezetime 15
    • mp_fraglimit 0
    • mp_footsteps 1
    • mp_hostagepenalty 0
    • mp_limitteams 0
    • mp_dynamicpricing 0
    • mp_timelimit 0
    • mp_logdetail 3
    • mp_maxrounds 15
    • mp_playerid 0
    • mp_roundtime 1.75
    • mp_startmoney 800
    • mp_tkpunish 0
    • mp_winlimit 0
    • mp_maxrounds 0
    • mp_timelimit 0
    • mp_tkpunish 0
    • mp_spawnprotectiontime 0
    • cl_interpolate 0
    • cl_lagcompensation 0
    • tv_enable 1
    • tv_autorecord 1
    • tv_maxclients 0

    Counter-Strike 1.6

    Basisregler

    Spill: 5 vs.5
    Kart: 1 (Det vil bli spilt to map i finalen)
    Runder per map: 30
    Vinner: Det første laget som får 16 runder har vunnet kampen. (Ikke i finalen)
    Lagbytte ved 15 runder (mr15).
    Tid per runde: 1:45 minutter

    Versjon

    Konkurransen vil bli spilt med den siste versjonen av Counter-Strike (1.6) Bare den vil bli akseptert.

    Ekstra programmer

    Ekstra programmer som Powerstrip er lovlig, dersom game admin har akseptert det.

    Spillere

    Deltagerne skal være registrert hos Gameadmin om de skal delta i tureringen. Spillere som spiller for et lag spiller for det laget og ingen andre. Lagene har EN reserve spiller om de føler dette er nødvendig, men denne personen skal registrere seg som spiller for laget hos Gameadmin, dette allerede under påmelding.

    Forsinkelser og manglende spillere

    Om et, eller begge lag mangler en spiller, har de 10 minutter på å skaffe deres siste spiller etter planlagt starttid. Dersom et eller begge lag ikke har deres siste spiller inne innen 10 minutter, vil det laget med flest spillere inne på serveren vinne kampen. Om begge lagene har samme antall spillere inne, kan de spille når alle er klare. Om de ikke møter opp, vil kampen bli spilt som normalt. Om et lag har flere spillere en det motsatte, vil fremdeles kampen bli spilt.

    Fall

    Om en eller flere spillere dropper ut av spillet, vil spillet bli pauset i slutten av runden, eller i freeztime. Laget har dermed 5 minutter på seg for å få spilleren inn igjen. Lagene kan ta inn en reserve, som ikke har tidligere deltatt i konkurransen, dersom laget ikke er komplett innen 5 minutter kan det motsatte laget kreve seier. En pause per lag per kamp.

    Server

    Serverene settes opp av Gameadmins. Gameadmins vil ha den informasjonen som er nødvendig og vil tildele laget nødvendig info for å starte matchen. Om serveren faller ned innen 3 runde er over vil matchen startes på nytt. Om den faller ned etter 3 runder, altså fra starten av 4 runde så vil matchen startes på nytt med samme score og 4500$. Forsøk på å krasje serveren vil medføre diskvalifikasjon, dette blir logget.

    Publikum

    Gameadmin tillatter ingen spectators utenom dem selv, ønsker du å se matchen er det mulighet til å se den via HLTV som blir tilgjengelig etter kvalifikasjonen.

    In game

    Hvert lag må ha hvert sitt unike lag navn. Det fordi at man i situasjoner kan skille mellom hvem som er hvem på serveren. Det betyr da at om deres unike lag navn er ”TCP”, skal alle medlemmene i det laget ha ”TCP” som forstavelse. (LES: Ikke [TCP], -TCP-, ]TcP[ etc. Velg EN!)

    Spillere har ikke lov til å åpne noen form for annen konfigurasjons filer eller å ha console aktivert. Dette er spillernes eget ansvar å sørge for at console ikke er funksjonell under spillet. Dersom det oppdages at console har vært brukt under spillet, vil den spilleren bli fjernet fra turneringen, og det andre laget vil vinne kampen. Dersom en spiller blir tatt for bruk av ulovlige konfigurasjonsmidler vil umiddelbart bli fjernet fra turneringens området.

    Dersom laget ikke har noen avløser/reserve vil dem tape kampen for mangel av spillere.

    Lagkapteinens ansvar

    Hver lag kaptein har et stort ansvar under turnerningen. De må sørge for at resten av laget forstår disse reglene som er satt. De har ansvaret for sitt lag, og det er den personen event:game administrasjonen vil kontakte dersom det er noe viktig som trengs å diskuteres.

    Lag kapteinen må registrere laget i steg 2 registreringen, og møte opp i lagleder møtet som da finner sted i film teateret Torsdag klokken 10:00.

    Uavgjort

    Hvis det blir uavgjort (15-15) så vil det bli spilt MR3. Det første laget som vinner 4 runder har vunnet matchen.

    Juksing

    Hvis en spiller tas i bruk av juksemidler, vil laget til vedkommende bli øyeblikkelig diskvalifisert. Det vil også være ganske åpenbart at laget også taper kampen.

    Bugs

    • Enhver spiller eller lag som uheldig utnytter bugs i spillet, vil miste den runden og bli straffet med 3 runder.
    • Spillerne er ansvarlige for deres egne handlinger med tanke på deres kunnskap til spillet.
    • Spillere har lov til og løpe stille (Russerhopp) ved og trykke Duck knappen uavhengig. En spiller som blir tatt i og bruke denne metoden ved hjelp av scripts kan bli gitt advarsel eller tap av runde etter Gameadmins avslutning.
    • Bunny hopping er tillatt uten script.
    • Stille løping (Russerhopp) er lov uten script.
    • bind "+duck" til mouse wheel er ikke tillatt.
    • Det og bruke "+duck" bak en kasse er tillatt.
    • ;

    Om du er usikker på noe av dette, ta kontakt med Gameadmins.

    Bombeplanting

    Bomben må være plantet synlig, og hørbar. (Det betyr ikke silent plant) Det er ikke lovlig å booste mens bomben plantes!

    Boosting

    Bare tre spillere har lovt til å booste samtidig. Som da betyr: to spillere kan hjelpe en tredje spiller.

    Demo

    Alle spillerne er pliktig å recorde INEYE demo! (førstepersonsdemo) Demoen/screenshot må være lagret på din harddisk i minimum 48 timer etter kamp.

    Smoke

    Når kampen startes skal alle ta screenshot av smoke(røykgranaten) for å bevise at alle kjører 32bit. Kast en røykgranat og samle spillerne, MED net_graph 3. Screenshot skal være lagret på din harddisk i minimum 48 timer etter kamp.

    Gamma boost

    Gamma boosten kan ikke være på mer en 1.3 (i windows).

    Resultat

    Kamp resultatet må bli rapportert med en eneste gang av vinneren på partyticket. Og det motsatte laget(taper laget) Må akseptere resultatet. Dersom det tapende laget ikke har akseptert innen 15 minutter etter kamp, ta kontakt med Gameadmins.

    Klager

    Om det er noe som er usikkert i reglene, er det spillernes eget ansvar å ta kontakt med Gameadmins og få en klargjøring så fort som mulig. Gameadmins er tilgjengelig i CREW området ved scenen til en annenhver tid mens kampene er i gang. Kan også ta kontakt via mail game(at)gathering.org dersom det er behov for det.

    Kontakt

    Når du kontakter Gameadmins eller en lag leder fra et annet lag, bruk ditt registrerte nickname. Du må også tydelig spesifisere hvilket lag du tilhører. Om det er angående en kamp, vennligst oppgi kamp-ID.

    Informasjon

    De første rundene vil bli spilt på deres egne computere på The Gathering. Serverne vil bli satt opp av Gameadmins. IP og passord vil bli gitt ut på www.gathering.org omtrent en time før kampstart.

    Finale

    Finalen vil bli spilt på scenen nær Gameadmins. I finalen har du lov til å ta med din egen mus, musmatte, tastatur, og headsett. Om du ønsker å benytte voice-com må du bringe med din egen mikrofon. (Standard minijack-tilkobling).

    Voice-Com

    En Ventrilo-Server vil bli tilgjengelig under kampene. Det vil bli offentlige kanaler for chatting, samt passordbeskyttete kanaler for alle lag som ønsker å benytte dem.

    Oppsummering

    • Registrer dere i tide.
    • Vær ved scenen (finalerundene) minimum 10 minutter før kampstart.
    • Gjør deg klar over reglenes betydning, om du er usikker, ta kontakt med Gameadmins.
    • All form for juks vil føre til øyeblikkelig diskvalifikasjon.
    • Når kampene spilles, kan Gameadmins komme inn å se at alt er sånn som det skal og at reglene følges til punkt og prikke.

    Server innstillinger

    Dette er innstillingene serverne vil kjøre.

    Følgene server innstillinger vil bli brukt til alle kamper.

    • mp_autokick 0
    • mp_autocrosshair 0
    • mp_autoteambalance 0
    • mp_buytime .25
    • mp_consistency 1
    • mp_c4timer 35
    • mp_fadetoblack 1
    • mp_falldamage 0
    • mp_flashlight 1
    • mp_forcecamera 3
    • mp_friendlyfire 1
    • mp_freezetime 15
    • mp_fraglimit 0
    • mp_hostagepenalty 0
    • mp_limitteams 6
    • mp_logfile 1
    • mp_logmessages 1
    • mp_logdetail 3
    • mp_maxrounds 15
    • mp_playerid 0
    • mp_roundtime 1.75
    • mp_startmoney 800
    • mp_timelimit 999
    • mp_tkpunish 0
    • mp_winlimit 0
    • sv_aim 0
    • sv_airaccelerate 10
    • sv_airmove 1
    • sv_allowdownload 0
    • sv_clienttrace 1.0
    • sv_clipmode 0
    • sv_allowupload 0
    • sv_cheats 0
    • sv_gravity 800
    • sv_maxrate 25000
    • sv_maxspeed 320
    • sv_maxupdaterate 101
    • sys_ticrate 10000
    • decalfrequency 60
    • pausable 0
    • log on
    • decalfrequency 60
    • edgefriction 2
    • host_framerate 0

    Gameadmins ekslusive rettighet

    Gameadmins kan endre disse reglene om det er nødvendig. Denne regelen vil bare bli brukt om det er en spesiell situasjon som oppstår.

    For spørsmål eller noe annet game relaterte ting. Besøk oss på vår egen IRC kanal. #TG.GAME @ Quakenet. (ex. Irc.quakenet.org)

    Vær så snill å bemerk dere at informasjonssiden kan bli oppdatert under lanet.

    Disse reglene er bassert på regler fra TG04/05/06/07 og er laget av Mathias ”meJ” Johnsen og delvis redigert av Danny ”twainu” Strand.



    Quake 4

    Turneringen

    • Dobbel eliminasjon med best av 3 kart
    • Hver spiller velger 1 map og spilleren med høyest seed velger først.
    • Hver spiller må kunngjøre FØR kampen starter hvilket kart man velger.
    • Om stillingen er 1-1 etter 2 kart så velger hver spiller bort et kart og det siste kartet som da står, blir kart nr 3 i kampen.

    Frakobling fra server under kamp

    • Hvis spiller som frakobler ligger under i kampen taper denne spilleren brettet.
    • Hvis spiller som frakobler ligger over i kampen skal brettet spilles på nytt.
    • Krasjer serveren skal kampen spilles på nytt.

    Tidsaspekt

    • Deltakere forventes å være i kanalen #quake4.no under hele turneringsperioden.
    • Det forventes også at deltaker kan spille kamper til oppsatt tid.
    • Møter ikke en spiller opp innen tjue minutter etter oppsatt tid vil motspiller vinne på WO.

    Screenshot, demoer og innrapportering av resultat

    • Hver deltaker har selv ansvar for å huske å ta demoer og screenshot av hver kamp. Dette er viktig da det ikke vil være administratorer tilstede under kampene. Så fort kampen er spilt skal vinneren rapportere resultatet til "th0" på #quake4.no.
    • Dersom det oppstår en konflikt vil screenshot og/eller demoen fungere som bevis.
    • Det er den nyeste patch'en og mod'en av Quake 4 og Q4max som skal brukes. Informasjon angående hvilken versjon vil komme i god tid på websiden, forumet og #Quake4.no
    • IP og passord for servere blir gitt av gameadmin før kampene på #quake4.no

    Kart

    • Moson
    • Placebo effect
    • Phrantic
    • Ravage
    • Torment
    • Spørsmål? Kontakt oss på game at gathering dot org

      Call of Duty 4

      1. Generellt

      20.Mars 03:38: Regelendring!
      Pga stor motstand av bruken av red dot i turneringen så går vi over til og bruke en ny Config.
      Reglene er nå oppdatert med endringene.

      1. Generellt:

      Spillestil: Single elimination i alle åpningsrundene til det er 16 lag igjen. Etter dette spiller de 16 lagene mot de 16 seedede lagene. Etter dette vil double elimination (med upper og lower brackets) bli brukt.

      • Regelsett blir modifisert Crossfire Cup regler med PAM 4 Final.
      • Red-dot fjernet
      • Sniperfix
      • Nosway
      • 5 Seconds Planttime
      • 7 Seconds Defusetime
      • 45 Seconds Bombtimer

      • Spilltype: 5vs5 Search & Destroy.
      • Det spilles MR12(Max Rounds 12).
      • Rundetid er satt til 2 minutter.
      • Første lag til 13 av 24 runder har vunnet kampen.
      • Hver enkelt spiller skal lagre demo fra hver eneste kamp, og oppbevare disse i minst 24 timer etter at kampen er ferdigspillt.
      • Det er ikke lov med boosting, kun de stedene man kan hoppe uten hjelp er tillatt å bruke.
      • Det er ikke tillatt å bruke bugs i spillet til sin fordel.
      • Det skal knives om hvilken side man starter på, tar en av lagene og det laget som benytter andre måter enn kniving taper de automatisk knivrunden.

      I finalen spilles det 2 maps, der hver av lagene velger sitt map, velger de samme map så er det de som kommer fra looser bracket som må velge nytt map. De fra looserbracket må vinne begge maps for og vinne totalt.

      2. Oppmøte og Kommunikasjon

      • ReWrite er compo-leder, og du kan finne han på #tg.game@Quakenet og i gamecrew området.
      • Alle lag skal ha en utnevnt Clanleader (CL) som har all kommunikasjon mot compo-crew.
      • CL skal være den samme under hele lanet slik at det blir enklere for oss å holde styr på de forskjellige lagene.
      • Alle CLer må befinne seg på IRC og kanalen #tg.game på Quakenet nettverket, her vil det bli gitt informasjon om oppmøte, kampstarter o.l
      • Hvis dere skal adressere et medlem av compo-crew på IRC via PM så skal dere opplyser hvilket lag du representerer før noe annet, vi er bare mennesker og kan ikke huske alle hele tiden.
      • Møter man ikke opp til angitte tider risikerer laget å bli diskvalifisert fra compoen, hvis det ikke er en meget god grunn, det at man ikke har fått det med seg er ikke en av dem.

      3. Oppførsel

      Vi forventer at alle lag oppfører seg i henhold til normal folkeskikk.

      4. Server

      Skulle serveren krasje under et spill før den 5. runden vil hele matchen bli startet på nytt. Dersom krasjet skjer senere enn dette vil serveren bli restartet og poengsummene vil bli beholdt.

      5. Tekniske Problemer

      Dersom en eller flere spillere faller ut under spillet må spillet bli satt på pause. Laget har da 5 minutter på å få spillerene tilbake i spillet. Dersom spillerene ikke er tilbake innen 5 minutter kan det andre laget kreve seier. Kun en pause er tillatt per lag per match. Pausen skal taes ved slutten av en runde eller under freezetime.

      Faller man ut pga nettverksproblemer må dette rapporteres med en eneste gang til gamecrew slik at vi får løst problemet.

      6. Juks

      Enhver form for juks er forbudt. Dersom noen form for juks blir oppdaget skal dette meldes fra om til gamecrew umiddelbart. Med dette menes at spillet skal bli pauset og at game admin skal bli kontaktet før spillet går videre. Dersom du mistenker juks så må du ta en in-eye demo som viser hvorfor du mener det andre laget jukser.

      Det er helt opp til hvert enkelt team å ta ved mistanke om juks ettersom det ikke vil være en admin tilstede under enhver match. Dersom juks blir oppdaget av admin vil laget som blir dømt diskvalifisert fra hele compoen. Dette gjelder også dersom et lag forstyrrer et annet på noen måte mens de spiller eller under forberedelse til kamper. Forberedelse innebærer, men er ikke begrenset til: Søvn, øving, testmatcher og planlegging.

      7. Annet

      Resultatet av enhver match skal rapporteres av vinneren umiddelbart på partyticket.net, og taperlaget må godkjenne dette resultatet umiddelbart etterpå på partyticket.net. Dersom det tapende laget ikke har godkjent resultatet innen 15 minutter etter slutten av kampen, vennligst kontakt en representatnt for Event:Game.

      Maplist

      Strike, District, Crash, Vacant, Crossfire og Backlot

    • NTNU
    • Asus
    • Intel
    • Cisco
    • Razer
    • Netshop
    • Netshop
    • Panther
    • Ementor
    • NITH
    • Creative
    • Zyxel

    Copyright (c) 1996-2008 KANDU and contributors. The Gathering is a registered trademark by KANDU

    Powered by Etomite CMS.