Vikingskipet, Hamar
16.–20. april, 2014

Fast Game Development

Den beste måten å komme opp med nye fantastiske spill er å lage masse prototyper, og den mest morsomme måten å gjøre det er via GameJams. I Fast Game Development vil du få et tema og noen få dager til å lage spillet ditt basert rundt temaet. Vi gleder oss til å se hva du kan få til enten alene eller med et team!

Årets tema er: Reality is not what it seems!

De generelle reglene gjelder for denne konkurransen. Vennligst les dem.

Hvordan deltar jeg?

Du lager et spill alene eller med et team, basert på temaet som vi legger ut onsdag morgen den 16. april.

Hva skal jeg levere?

Vi forventer ikke ferdige utviklede spill, og vi overlever noen bugs om det ikke ødelegger for opplevelsen. Men ikke tenk for stort! Spillutvikling tar tid, lag heller et lite spill!

  • Lever en fungerende* build.
  • Dokumentasjon du føler trengs for å forklare spillet, enten gameplay, story eller annet.
    Gjerne pitch funksjoner som er planlagt i eventuell videre utvikling og hvordan det vil gjøre spillet annerledes.
  • Screenshots som viser spillet fra sin beste side.

*Vi forstår at i korte utviklingsfrister kan ting gå galt, hvis jury ikke får builden til å kjøre vil vi kontakte deg. Så husk å teste builds!

Hvordan vinner jeg?

Konkurransen avgjøres ved at en jury fra Spillmakerlauget plukker ut finalistene som skal presentere spillet sitt på scenen. Hvis du blir plukket ut til å delta på scenen bør du ha en plan for hvordan du best skal kunne promotere spillet ditt, og best mulig kan svare på spørsmålene vi stiller deg.

Spillet bør være godt gjennomført, og med en overbevisende presentasjon!

Plassering avgjøres så av stemmer kombinert fra publikum og jury!

Hva kan jeg vinne?

1. plass: 3.000 NOK.
2. plass: 2.000 NOK.
3. plass: 1.000 NOK.