Foto: Indigo Game Division
"Vi lover masse moro, lek, og interessante spill!"
Vi gir dere et tema og dere har 48 timer til å utvikle det beste og morsomste spillet dere klarer.
"A game jam is a gathering of people for the purpose of planning, designing, and creating one or more games within a short span of time, usually ranging between 24 and 72 hours."
(Definisjon fra Wikipedia)
Tema er nå sluppet. Velg ett av følgende: FRIENDSHIP IS MAGIC eller FRIENDSHIP IS TRAGIC. Konkurranseoppgaven finner du her.
Er du nysgjerrig på spillutvikling? Eller har du utviklet et spill tidligere? På The Gathering arrangerer vi i år en game jam, en uformell spillutviklingskonkurranse, hvor man på 48 timer skal utvikle et best mulig spill, ut i fra noen kriterier. Her er programmerere, grafikere og musikere velkomne. Vi lover masse moro, lek, og interessante spill!
I game jams er det ingen krav til tidligere ferdigheter, og game jams er en veldig fin sjanse til å teste og utvikle egne ferdigheter. Vi inviterer derfor til et åpent møte om game jam i auditoriet torsdag klokka 11.00. Her vil du få informasjon om tema, inspirasjon og en del tips til utviklingsprosessen. Kom alene, eller ta med en venn eller tre!
Foto: Steinar H. Gunderson
Dette er en god mulighet til å bli kjent med det kreative miljøet på The Gathering. Bruk kanalane våre på Discord eller IRC til å finne folk du kan jobbe sammen med. Kanskje kan spillet dere utvikler danne grunnlag for en full spillproduksjon? Det er også en god mulighet til å teste nye konsept - kanskje vil du lage et spill uten dialog og språk, eller hva med å kun bruke tre farger?
Etter av game jammen er ferdig, vil det bli presentasjonen av spillene, og det blir gode muligheter for å få tilbakemeldinger og tips til hva du kan jobbe videre med. Her er det ingen seriøs konkurranse - utfordringen er å pushe deg selv og din egen kreativitet, for å lage det beste spillet på kortest mulig tid. Men - kanskje har vi noen overraskelsespremier på lur?
"A game jam is a gathering of people for the purpose of planning, designing, and creating one or more games within a short span of time, usually ranging between 24 and 72 hours."
(Definisjon fra Wikipedia)