Vikingskipet, Hamar
16.–20. april, 2014
Trackmania 2: Stadium Tournament

Trackmania 2: Stadium Tournament

Sted: The Gathering 2014, Vikingskipet Hamar, Norge
Turneringens format: Double Elimination
Antall deltagere: 128
Tidsfrist for registrering: 3pm Torsdag 17 April 2014
Brackets: Registrer her!
Tidsskjema: THURSDAY - Innledende runde begynner 15:00;  FREDAG - 16 beste fra innledende spiller fra 15:00; LØRDAG + Finale 16:00. Mer informasjon og brackets HER

Gratulerer til vinnerne av Trackmania 2 på TG14!

1 plass - Spam
2 plass - Sigurd Mikkelsen
3plass - Asgar Hansen


FINALE
19:30 - 21:00 

Trackmania er et spill som entret eSport-verdenen i 2006, da ble det etterspurt et bil-spill som skulle bli brukt på ESWC 2006 finalen i Paris, Frankrike. Det franske spillselskapet NADEO lagde "TrackMania Nations" i samarbeide med ESWC og siden den gang har spillet bare vokst og vokst. På verdensbasis er det registrert 3 385 909 spillere. I Norge er det drøye 80 000 spillere som har laget en bruker. TrackMania kjøres etter "første mann i mål"-prinsippet en mot en og lag mot lag. Spillet, som forkortes TMN(F), har blitt plukket opp av mange store festivaler og turneringer de siste årene og tilhengerskaren bare vokser og vokser.

 

Trackmania 2: Stadium Reglesett


1    Generelt

1.1    Turneringens dommere er Game Crew og partnere. De vil ha siste ord i alle situasjoner. Beslutninger tatt av dommerne vil overstyre alle regler som blir tatt opp i dette dokumentet.

1.2    Dommer forbeholder seg retten til å legge til, fjerne eller endre regler i dette dokumentet til enhver tid, uten forvarsel. Vi oppfordrer deg til å sjekke reglene med jevne mellomrom for å sikre deg at du følger de gjeldene reglene.

1.3    Ved å delta i turneringen bekrefter deltagerne at de er enige med, og vil følge, reglene, og at de forstår at dommerne vil ha det endelige ordet i konkurransen

1.4    Alle deltagere må være til stede på The Gathering, og ha en gyldig TG billett for å kunne konkurrere i turneringen. Deltagerne vil bli bedt om å vise bevis på dette på tidspunktet for pålogging for spillet.

1.5   IRC-kanalen  #tg.tm skal brukes under hele konkurransen (spør en dommer om du ikke vet hvordan man bruker IRC).

     ** Vi bruker en modifisert versjon av ESWC Trackmania regelsettet **

2 Generell informasjon

2.1    Format
2.1.1      Turneringen vil være tilgjengelig for opp til 128 spillere. Først vil det bli avholdt en Time Attack kvalifisering hvorav de 16 beste spillerne går videre til et double elimination bracket i CUP (1v1v1v1) formatet.

3 Spillinnstillinger

3.1    Deltakers innstillinger

3.1.1     Spillere må bruke følgende innstillinger:

3.1.2    Opponents: Always Visible (Ghost opponents er tillatt). Gjelder ikke for Time Attack kvalifiseringen.

3.1.3   Du kan bare bruke den klassiske/default TrackMania2: Stadium skin/model, men du står fritt til å velge hvilken paint du selv måtte ønske.

3.1.4   Spillers kallenavn kan bare inneholde tegnene «a» til «z», ingen spesialtegn (dette pga. logfil)

3.2   Server innstillinger for Time Attack kvalifisering

3.2.1    Mode: Time Attack
3.2.2    Timelimit: 900 sekunder per bane (tilsvarer 15 minutter)
3.2.3    Respawn: deactivated

3.3   Server innstillinger i sluttspill kampene:    

3.3.1    Mode: Cup
3.3.2    Max Player: 4
3.3.3    Point Limit: 100 (120 for finalen)
3.3.4    Round Limit: 5 runder
3.3.5    Warmup round: 1
3.3.6    Number of winner: 2 (3 for finalen)
3.3.7    Random Map Order: 1
3.3.8    Respawn: deactivated

3.4   Kart

3.4.1    Turneringen må bruke den offisielle kartpakken som består av:
i)    TMM-JeweL
ii)   TMM-King Wizard
iii)  TMM-Protocol
iv) The maps can be downloaded on: LINK

3.5    Kartvalg

3.5.1     Kartene vil bli spilt i tilfeldig rekkefølge hver kamp. Når alle spillerne er på serveren, vil kampen starte ved at en omstart-vote blir utstedt. Utstedelse av stemmer etter at kampen har startet vil resultere i diskvalifikasjon.

3.6    Avbrudd

3.6.1   Hvis en match blir ufrivillig avbrutt (server- eller spillerkræsj, nettverkstrøbbel o.l) skal dommer bestemme om det skal spilles på ny etter følgende regler:

3.6.2     Hvis en spiller kræsjer før slutten av det første racet av den første banen vil hele matchen spilles på ny.

3.6.3    Dersom alle spillerne skulle bli frakoblet vil matchen kanselleres og spilles på ny.

Forbudte handlinger

4.1    Forbudte handlinger i spillet

4.1.1     Følgende handlinger er strengt forbudt:

i)  Å ta checkpoints i en annen rekkefølge og retning enn det som var ment av kartets skaper.

5   Match format

5.1    Standard match

5.1.1     En standard match spilles i Cup format med 4 spillere med en grense på 100 poeng. Kun finalen vil spilles med 120 poeng. På slutten av hver match får spillerne tildelt et sett antall poeng i forhold til sin sluttplassering.

i)  10 poeng for førsteplass
ii)  6 poeng for andreplass
iii)  4 poeng for tredjeplass
iv)  3 poeng for fjerdeplass

5.1.2    Hvis en spiller ikke fullfører innen tidsfristen, vil han ikke få noen poeng.

Advarsler

6.1    En spiller kan få en advarsel hvis han gjør noe av det følgende:
6.1.1   Nekter å følge instrukser gitt av dommer
6.1.2   Kommer for sent til kampen eller mangler spill
6.1.3   Bruker banneord og/eller oppfører seg dårlig
6.1.4   Oppfører seg usportslig

6.2    En spiller kan diskvalifiseres for en av følgende grunner
6.2.1   Får mer enn én advarsel
6.2.2   Enhver handling av trusler, mobbing eller vold (fysisk eller verbal) mot deltagerne, observatører eller dommere
6.2.3   Bruk av juks eller andre urimelige måter å spille på (dvs. avbrudd av motstander, fysisk blokkering, utnyttelse av bugs, jukesekoder, etc.)
6.2.4   Villede en dommer
6.2.5   Ikke være til stedet når en kamp skal starte
6.2.6  Utnytte eventuelle feil som tydelig endrer spillets tiltenkte funksjonalitet.