Vikingskipet, Hamar
16.–20. april, 2014
DOTA 2 Turnering

DOTA 2 Turnering

Sted: The Gathering 2014, Vikingskipet Hamar, Norge
Turneringens format: Double Elimination
Antall deltagere: Mer info kommer
Tidsfrist for registrering: Mer info kommer
Brackets: Registrer her!
Tidsskjema: Klikk her!
Kommunikasjon: Join #tg.dota2 inn QuakeNet (Link til web klient HER!)

Gratulerer til winnerne av DOTA2 på TG14!

1 plass - Shootboyz
2 plass - FullRetard, that's us
3 plass - Gamerston

 

Dota2 er et action real time strategy spill hvor taktikk og koordinasjon spiller en viktig rolle. Hovedmålet i Dota2 er å ødelegge motstander sin trone, disse tronene er forsvart av flere tårn som fordeler seg over 3 stier.

Det blir spilt 5 mot 5 der hver spiller styrer hver sin helt for å slå motstanderen sin. Før spillet starter så velger hvert lag vekk totalt 5 helter hver som blir bannlyst fra kampene og som ikke kan bli valgt.

 

DOTA 2 regelsett

1    Generelt

1.1    Turneringens dommere er Game Crew. De vil ha siste ord i alle situasjoner. Beslutninger tatt av dommerne vil overstyre alle regler som blir tatt opp i dette dokumentet.

1.2    Dommerene forbeholder seg retten til å legge til, fjerne eller endre regler i dette dokumentet til enhver tid, uten forvarsel. Vi oppfordrer deg til å sjekke reglene med jevne mellomrom for å sikre deg at du følger de gjeldene reglene.

1.3    Ved å delta i turneringen bekrefter deltagerne at de er enige med, og vil følge, reglene, og at de forstår at dommerne vil ha det endelige ordet i konkurransen.

1.4    Alle deltagere må være til stede på The Gathering, og ha en gyldig TG billett for å kunne konkurrere i turneringen. Deltagerne vil bli bedt om å vise bevis på dette på tidspunktet for pålogging for spillet.

1.5    IRC-kanalen <#TG.Dota2> skal brukes under hele konkurransen (spør en dommer om du ikke vet hvordan man bruker IRC).

Turneringens format

2.1    Turneringen vil bli spilt i ett double elimination format.

2.2    Brackets spilles BO3 (best av 3) format.

2.3    Brackets spilles BO5 (best av 5) format.

Lag

3.1    Laget kan bestå av syv spillere totalt: fem spillere og to reserve . Alle de syv deltakerne på laget må være registrert for konkurransen før den starter, og være til stede på The Gathering med gyldig billett.

3.2    Alle lagene må velge en kaptein. Denne personen vil være ansvarlig for kommunikasjon med admins og dommere under turneringen.

3.3    En spiller kan ikke spille for, eller registrere seg for, mer enn ett lag i turneringen.

Kamptider

4.1    Laget og dets spillere er selv ansvarlig for når deres kamper blir spilt. Hvis det oppstår problemer med motstanderlaget, kontakt en dommer med en gang.

4.2    Hold øye med bracket list og tidsplanen på TG Game nettsiden for Dota2 for å se når og hvem dere skal spille mot.

4.3    Vær oppmerksom på endringer i planen. Hold deg oppdatert ved å besøke bracket list og tidsplan så ofte du kan.

Før kampen

5.1    Laget må være klar til å spille minst 10 minutter før kampstart. Unntak kan forekomme hvis motstanderlaget fortsatt er i en pågående kamp. Er dette tilfelle skal den nye kampen startes så snart det andre laget er klart

5.2    Sider og First Pick

5.2.1     Lagene må bestemme seg imellom hvilket lag som velger side. Det laget som ikke velger side velger hvilket lag  sombegynner picking phase, eller om det skal brukes random selection.

5.2.2    Hvis de to lagene ikke kan bestemme hvem som skal velge side osv, vil myntkast bli brukt til å avgjøre. I slike tilfeller skal en dommer kontaktes for å gjøre kastet.

5.2.3   Under andre runde av BO3, vil det være motsatt av hva som ble besluttet i runde en som teller.

5.2.4   I tredje runden av BO3 vil sidene og første pick bli avgjort av en dommer ved hjelp av myntkast.

5.3    Spillinnstillinger

5.3.1   Versjon: Tournament

5.3.2   Series Type: Best av tre

5.3.3   Server plassering: Stockholm

5.3.4   Spillmodus: Captains Mode

5.3.5   Starting team: Se 5.b ovenfor.

5.3.6   Spectators: Enabled

5.3.7   Penalty: None (se punkt 7)

Kampen

6.1    Dersom et lag trenger å pause spillet skal motstanderlaget varsles før pausen starter. (Unntak: Hvis en spiller blir frakoblet kreves det ingen varsling ). Et lag kan bare pause kampen i totalt 10 minutter. Hvis et lag trenger å pause spillet for lenger enn 10 minutter en dommer kontaktes umiddelbart.

6.2    Spam og dårlig oppførsel i chatten vil ikke tolereres.

6.3    Når et lag har meldt seg på turneringen er det strengt forbudt å skifte kallenavn og clan tags. Dersom denne regelen blir brutt, kan straff fra 7 brukes.

6.4    Dersom et lag gir opp kampen, må GG eller lignende uttrykk brukes før laget kobler fra serveren.

6.5    Etter at kampen er ferdig må begge kapteinene rapportere sluttresultatet til dommer.

Straff

7.1    Ulike straffenivå som kan brukes under turneringen:

7.1.1     Straff som håndteres i spillet:

7.1.2    Straffenivå 1 : Ikke klar til kampstart i henhold til tidsplanen.

7.1.3   Straffenivå 2 : 5 minutter over tiden.

7.1.4   Straffenivå 3 : 10 minutter over tiden.

7.2    Unntak kan forekomme hvis et lag fortsatt er i en annen kamp, eller hvis en dommer har blitt kontaktet og har godkjent saken.

7.3    Dommer må kontaktes hvis et lag er ikke klar til gitt tid i henhold til planen. Straff vil bli utdelt deretter.

7.4   Straff som håndteres utenfor spillet:

7.4.1     Walkover

7.4.2    Diskvalifisert lag

7.4.3   Diskvalifisert spiller

7.4.4   Vær oppmerksom på at dommer kan endre straffer og straffenivåer uten forvarsel. Lagene er selv ansvarlige for å holde seg oppdatert på turneringsreglene, og vi oppfordrer alle lag til å se etter endringer så ofte de kan

8    Advarsler

8.1    En spiller kan få en advarsel om han gjør noe av det følgende:
8.1.1     Nekter å følge instruksene til en dommer.
8.1.2    Ankommer sent til kamp eller mangler et spill.
8.1.3   Bruker stygt språk og/eller oppfører seg dårlig.
8.1.4   Ved å gjøre en usportslig handling.

8.2    En spiller kan bli diskvalifisert for en av det følgende:
8.2.1   Ved å få flere enn en advarsel.
8.2.2   Enhver handling av trusler, mobbing eller vold (fysisk eller verbal) mot deltakere, observatører eller dommere.
8.2.3   Bruk av juksekoder eller annen bruk av urimelig taktikk (dvs. avbrudd av motstander, fysisk blokkering, juksekoder, etc.).
8.2.4   Ved å mislede en dommer.
8.2.5   Ved å ikke være tilstede når en kamp skal spilles
8.2.6   Ved å bruke bugs som forandrer spillets funksjon.