Vikingskipet, Hamar
27.–31. mars, 2013

Forelesninger

I år har vi et bredt utvalg av kreative seminarer. Mesteparten av seminarene vil bli holdt på norsk.

Hovedscenen

Greased Lightning

Thomas Austad / Datsua
Lørdag 13:00
En introduksjon til noen vanlige lysleggingsmodeller og hvordan disse implementeres i GLSL. 

Making of the TG13 Attentiongrabber

Magnus Sørlie / Kaktusen
Torsdag 17:00
Kaktusen viser deg hvordan han lagde låta "The Emergence of Superintelligence", årets attentiongrabber, og hvordan du kan sammenligne låtene dine med  låter laget av profesjonelle produsenter. Han forklarer avanserte teknikker for å få mest mulig ut av låtene dine, og hvor viktig det er med god miksing før man setter i gang med mastering

Dynamikk i bilder

Tina Alfredsen / Griffsnuff
Fredag 18:00
Tina lager et gammelt bilde på nytt for å lage det mer dynamisk, og vil snakke om valgene hun gjør underveis.

WaveSabre - A Case Study in 64k Synthesis

Jake Taylor / Ferris
Lørdag 15:00
Språk: English
Dette seminaret vil handle om WaveSabre - Ferris' 64k-synth. Seminaret vil dekke hvordan dette systemet fungerer i detalj, sammenligne det med andre systemer, hva som er bra og dårlig med det, forskjellige arbeidsflyter og en grundig gjennomgang av arkitekturen og idéene bak.

Auditorium

En kort introduksjon til kunstig intelligens

Martin Sandsmark 
Friday 17:00

I dette foredraget vil vi få et overblikk over historien til kunstig intelligens, de viktigste metodene som er i bruk, og hvor kunstig intelligens står i dag.

Spillutvikling med HTML5

André I Read
Fredag 12:30

Med HTML5 kan du utvikle spill som verken krever installasjon eller plugins for å kunne bli spilt. Her vil du få høre hvordan du enkelt kommer i gang med utvikling av HTML5-spill ved hjelp av ImpactJS. Du vil også få en introduksjon til hvordan man kan lage nettverksspill med node.js. Presentasjonen til foredraget vil være skrevet med disse rammeverkene for å demonstrere muligheter, og publikum vil kunne interagere med presentasjonen mens den pågår.

Anatomi og posering

Xianghe Kong / Offwhite
Torsdag 16:15

Unngå stivpinner og ballongpupper, gi liv til dine
karakterer! Vi går igjennom grunnleggende oppbygning av
menneskekroppen, proporsjoner, vekt, balanse og bevegelser. I tillegg
ser vi på hvordan formene i kroppen endrer seg avhengig av stilling,
og interaksjon mellom karakter og omgivelser.

Avansert lys og skygge

Xianghe Kong / Offwhite
Fredag 14:00

Vi bannlyser svart og hvitt, og tar i bruk andre virkemidler! Dette foredraget gir en innføring i realistisk lyslegging. Blant annet tar vi for oss temaene, farger, refleksjoner (bounce light), materialer, og kunstig lys vs naturlig lys.

Introduksjon til 3D-modellering

Kim A. Strandli / Strunt
Torsdag 12:45

Om du ønsker å lære deg 3D-modellering, vurderer å studere det i fremtiden, eller om du bare har en nysgjerrighet for hvordan det hele fungerer, så er denne introduksjonen for deg. Her vil det snakkes om hva de grunnleggende konseptene bak 3D grafikk er, hvordan det er å jobbe med, og hvordan du kan starte opp på egenhånd.

Inspirasjon til å tegne med artblock

Tina Alfredsen / Griffsnuff
Torsdag 12:00

Det er vansklig å tegne når artblock bestemmer seg for å komme i veien. Jeg skal snakke om, og vise en måte som hjelper meg.

Modellering for spill - Retopo, baking og teksturering

Bjørnar Frøyse / Volant
Torsdag 15:00

Gjennomgang av prosessen fra high poly til low poly og ting å passe på. Fokus på å bake fine normal maps og å få så mye nytte ut av de som mulig..