Vikingskipet, Hamar
27.–31. mars, 2013
Intro

Intro

Lag et kjørbart program som viser sanntidsrendret grafikk og spiller musikk. Vis frem de kombinerte programmeringskunnskapene og kunstneriske talentene i gruppen din, med kun 65536 bytes tilgjengelig. Eller enda mindre.

Konkurransen er kombinert, som referer til at introer for alle platformer konkurrerer i den samme konkurransen.

Regler

  1. Innlevering

    Innleveringer i introkonkurransen må bli levert igjennom webgrensesnitter til konkurransesystemet som en Zip- eller Rar-fil. Arkivfilen må inneholde den kjørbare introen samt delte biblioteksfiler (.dll på windows og .so på windows) og datafiler som trengs. Den samlede størrelsen må ikke overstige 65536 bytes.

  2. Antallet innleveringer per deltager

    Vi tillater mer enn en innlevering per deltager, og selvfølgelig mer enn en deltager per innlevering.

  3. Dømming

    Vinneren vil bli valgt ved å kombinere resultatet fra en publikumsavstemning med en dømming av et dommerpanel. Publikumsavstemningen vil stå for 67% av den endelige poengsummen, og dommerpanelet står for de resterende 33%.

  4. Tillatte platformer

    I motsetning til i demo-konkurransen tillater vi ikke andre platformer enn de som er listet under:

    • Windows (compomaskinen vil kjøre Windows7, med siste Service Pack, DirectX og drivere installert.)
    • Linux (compomaskinen vil kjøre Kubuntu 12.10, med siste oppgraderinger for biblioteker og drivere tilgjengelig installert.)
    • Amiga (emulert) - Hvis du har en PPC-demo, vennligst lever et videoopptak.
    • Atari (emulert)
    • C64 (emulert)
    • Gameboy Advance (emulert)
    • Flash
    • Silverlight
    • .NET 4.0
    • Java (SE 6, Update 23)
    • HTML5/JavaScript, GPU-aksellerert WebGL tilgjengelig.

    Innleveringen din må kjøre under både ATI og nVidia. Hvis du har en preferanse for en av disse vennligst noter dette både i .nfo-filen i innleveringen din og i kommentarfeltet i innleveringsformen.

    For HTML5/JavaScript-demoer vennligst spesifiser hvilke browsere du har testet i i .nfo-filen i innleveringen din og i kommentarfeltet i innleveringsformen.

  5. Konfigurasjon av emulatorer

    For innleveringer som krever en emulator vennligst lever en konfigurasjonsfil for emulatoren også. Crewet forbeholder seg retten til å sette begrensninger for konfigurasjonen for å være sikker på at innstillingene reflekterer faktisk maskinvare (vi tillater ikke 8GHz Amiga500er).

  6. Testing på compomaskinen

    Underveis i partyet så er du velkommen til å komme til oss for å få tested demoen din på compomaskinen. Du trenger ikke å ha en ferdig demo for å teste. Dette er en mulighet for å sjekke initialiseringskoden og andre kritiske/sketchy stier i koden din for å unngå problemer under den faktiske konkurransen.

    Om du leverer for en annen platform enn Windows oppfordrer vi deg til å bruke dette tilbudet.

  7. Størrelsesbegrensninger

    64kb (65536 byte) eller mindre. Størrelsen vil bli vist til publikum før innleveringen din vises.

  8. Kjøretidsbegresninger

    Demoen vil ikke bli kjørt i lenger enn 8 minutter, men introen din må være ekstraordinært interessant for å være så lang.

    Prøv å holde et godt underholdningsnivå igjennom hele produksjonen, husk at hundrevis av mennesker vil se på og de går fort lei.