Seminarer om Programmering
Programmering for nybegynnere
Fjorårets vinner av «Best Newcomer Award» og vinner av 3. plassen i Game Development, Liam S. Crouch er foredragsholder på seminaret «Programmering for dummies» under årets The Gathering.
Tid | Torsdag, 13:55 |
---|---|
Sted | Scenen |
Foredragsholder | Liam S. Crouch |
Nivå | Nybegynner |
Verktøy | Java(JDK), Eclipse |
Du vil løpet av dette seminaret
- Lære å programmere fra bunnen av i et objektorientert programmeringsspråk, Java
- Lære grunnleggende konsepter som variabler, objekter, løkker, og IF-setninger
Dette foredraget vil lære deg alt du trenger for å kunne leke videre med Java, samt hvordan du setter opp et utviklingsmiljø. Samt et lite innblikk i visuell Java-programmering.
Etter foredraget kan du snakke med våre mentorer for å lære mer. Vi håper selvsagt at du benytter deg av dine nye ferdigheter ved å delta i en av våre programmeringskonkurranser.
Spillutvikling for nybegynnere
Fjorårets vinner av «Best Newcomer Award» og vinner av Game Development 3. plassen, Liam S. Crouch holder under årets The Gathering et seminar om spillutvikling.
Tid | Torsdag, 15:45 |
---|---|
Sted | Scenen |
Foredragsholder | Liam S. Crouch |
Nivå | Viderekommende |
Verktøy | Java(JDK), Eclipse, Startpakken |
Dette er et seminar som bygger videre på «Programering for dummies».
Du vil løpet av dette seminaret
- Lære å lære hvordan startpakken fungerer
- Lære hvordan du kan programmere ulike typer spill fra bunnen av
- Lære å programmere enkle plattformspill i Java med hjelp fra startpakken satt sammen til dette seminaret
Etter foredraget kan du snakke med våre mentorer for å lære mer. Vi håper selvsagt at du benytter deg av dine nye ferdigheter ved å delta i en av våre programmeringskonkurranser.
"Sync like a DUBstar (How we hardcoded sync in We Crave Sustance)"
Dette seminaret vil lære deg hvordan du får til tøff synkronisering i den kule demoen din som du jobber på.
Tid | Lørdag, 16:40 |
---|---|
Sted | Scenen |
Foredragsholder | Thomas Austad |
Nivå | Nybegynner og høyere |
Verktøy brukt | C++, BASS audio library og litt matematikk (ikke skumle greier) |
I dette seminaret
Lærer du hvilke fallgruver du skal holde deg unna når du synkroniserer lyd og grafikk, samt lære litt grunnleggende matematikk som trengs ved synkronisering.
Du kommer til å hjelpe Thomas med å synkronisere et enkelt objekt-show.
Etter foredraget kan du snakke med våre mentorer for å lære mer. Vi håper selvsagt at du benytter deg av dine nye ferdigheter ved å delta i en av våre programmeringskonkurranser.